Spółka Przewozy Regionalne ogłosiła przetarg na przewozy autobusowe na aż sześciu trasach pociągów Interregio na przyszły rok. Przyczyny są różne - zły stan torów PLK, utrudnienia podczas modernizacji, ale i uzupełnienie siatki połączeń.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przewozów autobusowych w zastępstwie kolejowych przewozów pasażerskich realizowanych przez zamawiającego w związku z planowanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe pracami modernizacyjnymi na trasach obsługiwanych przez pociągi interREGIO oraz, jak tłumaczy przewoźnik, w związku ze złym stanem technicznym linii zarządzanych przez PKP PLK. Trzecią motywacja jest utworzenie połączeń uzupełniających istniejącą siatkę.
Zamówienie, obejmujące cały przyszły rozkład jazdy, który zacznie obowiązywać w połowie grudnia, zostało podzielone na sześć części: Przewozy zastępcze na odcinkach Katowice – Przemyśl, Kłodzko – Stronie Śląskie, oraz Jelenia Góra – Karpacz plus Jelenia Góra – Świeradów, oraz zastępcze i uzupełniające na odcinkach: Katowice – Zakopane, Katowice – Wisła, oraz Nałęczów – Kazimierz Dolny – Puławy.
Obecnie autobusy dalekobieżne Przewozów Regionalnych Interregio Bus kursują na modernizowanej trasie Katowice - Kraków - Rzeszów - Przemyśl. Podczas wakacji jeździły na większej liczbie tras. Obsługuje je należąca do Deutsche Bahn Veolia na podstawie zwycięstwa w podobnym przetargu, który przeprowadzono przed rokiem.